L'elettrodu selettivu ionicu hè un sensore elettrochimicu chì u so putenziale hè lineare cù u logaritmu di l'attività ionica in una data suluzione. Hè un tipu di sensore elettrochimicu chì usa u putenziale di membrana per determinà l'attività o a cuncentrazione ionica in suluzione. Appartene à l'elettrodu di membrana,di quale U cumpunente principale hè a membrana di rilevamentu di l'elettrodu. U metudu di l'elettrodu selettivu ionicu hè una branca di l'analisi potenziometrica. Hè generalmente adupratu in u metudu potenziometricu direttu è a titrazione potenziometrica. U mudellu di utilità hè carattarizatu da u so wgamma d'applicazione ideInoltre, it pò misurà a cuncentrazione di ioni specifici in a suluzione. Inoltre, eiut ùn hè micca affettatu da uculore è turbidità è altri fattori di reagente.

Prucessu di misurazione di l'elettrodu selettivu ionicu
Quandu l'ioni misurati in a suluzione di l'elettrodu cuntattanu l'elettrodu, a migrazione di l'ioni si faci in l'acquiferu di a matrice di membrana di l'elettrodu selettivu ionicu. Ci hè un putenziale in u cambiamentu di carica di l'ioni migratori, chì cambia u putenziale trà e superfici di a membrana. Cusì, una differenza di putenziale hè generata trà l'elettrodu di misurazione è l'elettrodu di riferimentu. Hè ideale chì a differenza di putenziale generata trà l'elettrodu selettivu ionicu è l'ioni da misurà in a suluzione sia cunforme à l'equazione di Nernst, chì hè
E = E0 + log10a(x)
E: Potenziale misuratu
E0: Potenziale standard di l'elettrodu (custante)
R: Custante di gas
T: Temperatura
Z: Valenza ionica
F: Custante di Faraday
a(x): attività ionica
Si pò vede chì u putenziale di l'elettrodu misuratu hè proporzionale à u logaritmu di l'attività di l'ioni "X". Quandu u coefficientu di attività ferma custante, u putenziale di l'elettrodu hè ancu proporzionale à u logaritmu di a cuncentrazione di ioni (C). In questu modu, si pò ottene l'attività o a cuncentrazione di ioni in a suluzione.

Data di publicazione: 30 di ghjennaghju di u 2023